• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Lättare att låna hos pluskan och slantar?

Insynen

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
28 Februari 2019
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
17
Poäng
51
Det kan vara att de har väldigt hög andel misskötta kunder (mer än de planerat) så de behöver strama åt ”dåliga kunder”-flödet.

Eller att de inte har så mycket pengar kvar att låna ut och försöker begränsa beviljade ansökningar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Så jävla märkligt. Dom borde alltid ha det utskrivet på sin hemsida vad som är minsta kravet så folk vet innan dom söker...
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Så jävla märkligt. Dom borde alltid ha det utskrivet på sin hemsida vad som är minsta kravet så folk vet innan dom söker...
Jo det borde dem.
Jag har ju sökt på extrakosing förut (April tror jag det var) och blev avslag på betyg 5. Men det var typ en månad innan dem stängde eller nått men har frågat dem nu i efterhand varför jag blev nekad och dem skrev ”det blir för dyrt för dig” men jag har haft en lån hos slantar förut då slantar.nu var nya som jag har skött bra. Men löste in det i förväg...
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Jo det borde dem.
Jag har ju sökt på extrakosing förut (April tror jag det var) och blev avslag på betyg 5. Men det var typ en månad innan dem stängde eller nått men har frågat dem nu i efterhand varför jag blev nekad och dem skrev ”det blir för dyrt för dig” men jag har haft en lån hos slantar förut då slantar.nu var nya som jag har skött bra. Men löste in det i förväg...

Hmm....Som att dom bryr sig om kundernas ekonomi. Dom vill bara tjäna pengar....
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Vet någon om man kan ha Pluskan & Slantar samtidigt? Alltså lån hos båda aktörerna?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Men dessa jäklar Pluskan, skickar dom fakturor via Arvato? Tror att Arvato spärrat mig...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp